Çevirmen Albina Ulutaşlı Yiğit Ataman
 Kağıt Cinsi	Kitap Kağıdı
 Sayfa Sayısı	365
 Kapak Türü	Karton Kapak
 "Kabil'i Yetiştirmek,oğlan ruhu dediğimiz o gizemli ve sihirli diyara dair ihtiyaç duyduğumuz amlayış ve kavrayışı kazanmamızı sağlıyor. 
 Her ebeveyn,öğretmen(ve oğlanların gelişiğ serpilmesini isteyen diğer herkes)bu kitabı okumalı." -Daniel Goleman,Duygusal Zeka yazarı
 Kabil'i tarihin ilk saldırganı yapan öge,gördüğü acı verici muameleye dayanmasını sağlayacak duygusal eğitimin eksikliğiydi. 
 Peki ,bu duygusal miraz oğullarımızda hala yaşıyor olabilir mi*Kabil'i(kendi oğullarımızda)sil baştan yetiştirmemiz ve bu sefer ihtiyaç duyduğu duygusal 
 farkındalığı da kazandırmamız mümkün mü?
 Kabil'i Yetiştirmek,sürekli ıstırap içinde yaşayan,üzgün ,öfkeli,korkmuş,sessiz oğlan toplumunun ayrıntılı fotoğraflarını çekiyor:Bir oğlan" harbi" olmayı 
 neden maçolukla eşleştirir?Her şeyi içine atmayı ve tek başına sırtlamayı neden bir güç göstergesi gibi algılar? 
 Cinselliği neden hem kızlara hem de rakip hemcinslere üstünlük sağladığı bir arena gibi görür?İçkiye,uyuşturucuya ve şiddete eğilim gösterenler neden
 çoğunlukla oğlanlar arasından çıkar?Peki,anne babanın hem bireysel hem de bileşik etkisi oğlanları nasıl yönlendirir? 
 Kuşkusuz,yetişkin dünyasındaki cinsiyetçi,ayrımcı,kolayca tehtid edilen ,egemenlik kurmaya mecbur hisseden kişilik yapısının ve erkek şiddetinin 
 tohumları çocuklukta atılır;kökleri de çektiği büyük acılar ve maruz kaldığı aşağılanma karşısında ne yapacağını bilememiş,dolayısıyla da bunlara uzun 
 dönemler boyunca hiç ses çıkarmadan katlanmak zorunda kalmış küçük bir oğlandan beslenir.
 Kindlon ve Thompson'a göre bunların altında "oğlan doğası, " biyoloji," "testosteron" veya "anne kabahatleri" değil,oğlanlara verdiğimiz hatalı,eksik 
 ve toplumsal yönden yıkıcı bir duygusal eğitim vardır.Çözüm ise "duygusal okuryazarlık"tır.Oğlanların ödediği (ve yeri geldiğinde çevreye ödettiği)
 yüksek bedelin,maruz kaldığı (ve bıraktığı) zulüm kültürünün,çağdaş ve insani toplumlar tarafından kabul edilmesi olanaksızdır. 
 Dolayısıyla,oğlan yaşamındaki sosyal ve duygusal güçlükler tanımlanmalı,bunların yarattığı baskıyı kaldırabilmeleri için oğlanlara duygusal farkındalık ve
 empati becerileri kazandırılmalıdır.
 Oğlanların yetişkinliğe uzanan yolda,farklı ortam ve koşullarda ne tür etkiler aldığını inceleyen Kabil'i Yetiştirmek,onların duyarlı,ince düşünceli ve
 başkalarını umursayan erkekler olmasını sağlamak için ebeveyn ve öğretmenlere ,ayrıca oğlan yaşamına etkide bulunan diğer herkese rehberlik 
 edecektir.En önemlisi de annelere ,oğlan ve erkek olarak hiç tecrübe etmedikleri bir dünyadan şaşırtıcı ve çarpıtıcı kesitler sunacaktır.